Verlies je overtollige buikvet vooral met geduld…

Iedereen heeft regio’s op het lichaam waar je net even wat meer vet opslaat. Misschien zijn het je armen, je benen, rug of je gezicht. Ik hoor echter van bijna iedere deelnemer dat ze gewicht willen verliezen bij de buik.

Dus hier een antwoord op die vraag “hoe val ik vetmassa af bij de buik?” omdat het belangrijk is alle informatie te hebben om dit te bereiken.

Je kunt helaas niet specifiek bepaalde gebieden aanwijzen, een dieet volgen, even wat trainen en daar afvallen. Dit ongeacht wat andere mensen of opleidingen zeggen, lokaal afvallen is helaas niet aan de orde.

Wat sommige magazines ook vermelden, wat sommige zogenaamde specialisten ook zeggen, supplement A of B, een bepaald dieet, plaatselijk afvallen is niet mogelijk!

Ik ben hier echt niet om mensen af te vallen, echter plaatselijk afvallen is een mythe. Geloof me, ik wilde graag dat het niet zo was.

De metabole staat

Dit betekent niet dat je bij je buik niet af kunt vallen. Het enige wat je moet doen is je lichaam in een metabole staat brengen, zodat het vetzuren aan gaat spreken als energiebron.

Als je dit voor elkaar hebt, dan zal je lichaam strakker worden, ook bij je buik.

Nu heb je misschien geluk dat jouw lichaam als eerste bij de buik vet gaat verliezen, echter in de praktijk zie ik vaker dat dit eerst bij de andere “probleemgebieden” gebeurt.

Echter, heb ik wel deze 3 tips voor je om het hele proces even wat te versnellen. Want dat is het mooie aan wetenschap, we weten inmiddels al behoorlijk veel. 

Tip nummer 1: ga minder eten

Het klinkt hard, echter is dit de enige manier. Je zult minder moeten eten.

Het klinkt ook harder dan het daadwerkelijk is. Het enige wat je moet doen is elke keer net even wat minder eten. 

Nu kun je calorieën gaan tellen, echter zijn er makkelijkere manieren zoals intermittent fasting.

P.s. bestaan bepaalde voedingssoorten, voeding je gewoon in de supermarkt kunt vinden, die je vetverbranding verhogen.

>>> klik hier voor deze gratis PDF

Mocht je geen vooruitgang zien, dan is de kans daar dat je nog steeds te veel calorieën aan het eten bent (of te weinig verbrand. 

Over bewegen gesproken

Tip nummer 2: ga bewegen

Een van de makkelijkste manieren om je lichaam in een calorie restrictie te krijgen is natuurlijk bewegen.

Door te bewegen/sporten, verbrand je calorieën voor energie, perfect!

Nu moet je zeer veel bewegen om de calorieën te verbranden. Zo verbrand je tijdens een goede HIIT training van 30 minuten misschien maximaal 600 kcal.

Niet iets om over naar huis te schrijven.

De kracht zit hem in het zogenaamde “after burn” effect.

Na een training, mits je alles hebt gegeven, gaat je lichaam nog even door met verbranden. Dit proces kan echter abrupt stoppen als je veel suikers gaat eten.

Wacht je nog even met eten na je training, dan zal dit effect vergroten.

Het effect wat ik net beschreef is het grootst bij krachttraining. Krachttraining is de algemeen bekende term, echter gaat het om het feit of iets kort en explosief is.

Een langdurige cardiosessie zal dus veel minder effect hebben dan een felle HIIT-training voor dit “after burn” effect.

Een tweede voordeel van krachttraining is dat je spieren gaan groeien. Dat is dan weer gaaf voor de tonus die je krijgt.

Tip nummer 3: heb geduld

We zijn allemaal schuldig aan het niet hebben van geduld. Het liefst willen we het gisteren hebben. 

De harde waarheid echter is dat je jouw situatie ook niet van vrijdag op zaterdag hebt gecreerd. Daar heb je waarschijnlijk iets langer over gedaan.

Dit zegt echter niet dat je niet snel resultaat kunt zien. Als je jezelf aan een plan houdt van calorie restrictie, samen met trainen, dan zal je resultaat gaan zien.

Het geheim is het hebben van een routine met gezonde gewoontes en het geloof in het proces.

Wat ook wil helpen is het maken van foto’s. Progressie foto’s hebben een enorme impact op je motivatie, vooral als je denkt dat je geen resultaat hebt (volgens de weegschaal), echter je lichaam laat anders zien.

Over de weegschaal gesproken. Volgende week maandag kom ik met een leuke blog over die verrekte weegschaal, en dat die er weleens naast zit.

Ik hoop dat deze blog je wat helpt om resultaat te behalen.

Veel geluk!

P.s. vergeet niet die voedingslijst te downloaden. Ik geef je gratis 8 soorten voeding die je metabolisme verhogen. Klik hier voor je gratis exemplaar

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!

Share6
Tweet
+1
6 Shares