Nog steeds bezig met die strijd om je voeding onder controle te krijgen, de keuze ervan en de hoeveelheid? In deze blog geef ik je 4 simpele trucjes om je voeding onder controle te krijgen en de juiste keuzes te maken.

Zorg dat je eerste maaltijd zo min mogelijk suikers bevat

Als je dit gaat doen, dan zorg je ervoor dat je bij je tweede maaltijd veel makkelijker kiest voor gezonde dingen ipv de suikerhoudende producten die je misschien normaal gesproken kiest. Zorg er dus voor dat je eerste maaltijd uit bijvoorbeeld groente met een lekker stukje vis bestaat.

Zorg dat je maaltijden genoeg vetten en eiwitten bevatten

Het zijn deze substanties die een bepaalde reactie in het lichaam uitroepen die je een verzadigd gevoel geeft. Wees dus niet bang voor vetzuren, uiteraard praat ik hier niet over frituurvet.

Voed je lichaam met waar het om vraagt

Als je continue dingen blijft eten die nagenoeg geen vitamines en mineralen bevatten, zoals brood, vleeswaren en melkprducten, dan heeft je lichaam geen andere keuze dan elke keer weer “honger” als reactie te geven. Het heeft immers deze vitamines en mineralen nodig om goed te blijven functioneren.

Ga eens wat minder vaak eten

Denk je echt dat we in de geschiedenis altijd zo vaak hebben gegeten als nu? Probeer eens een keer een maatijd over te slaan.

Succes!

Heb je moeite met je voeding ondercontrole te krijgen? Misschien kunnen wij je helpen. Kom een keertje vrijblijvend langs om te kijken of wij wat kunnen betekenen voor jou!

Gezonde groet,

Jan-willem

>