Wees sociaal en deel deze content!

Let’s get ready for the summer! Het gaat eraan komen, de zomer en heel misschien ben je er nog wel helemaal niet klaar voor. Misschien had je de contouren van je lichaam wel wat anders voorgesteld rond deze periode en zie je het even niet meer zitten. Tijd voor een “recap” van de beste technieken en protocollen die wij hebben gebruikt de afgelopen jaren.

6 must do things om de zomer te mogen ontvangen

In dit blog geef ik je 6 tips van experts die speciaal gericht zijn op het voorbereiden op de zomer. Creëer de juiste mindset, werk aan je lichaam en geniet de komende maanden!

#1 – ga als een gek trainen… nu!

Even serieus, je hebt nog ruim 10 weken voor de zomer losbarst. Doe er wat mee!

Ga de komende weken serieuze tijd besteden in de sportschool. Zonder deze tip kun je al het andere gaan doen, echter zal het weinig zin hebben.

Heb je hulp nodig, ga naar een gym. Heb je nog meer hulp nodig, regel een personal trainer.

Heb je nog meer hulp nodig, huur dan 2 personal trainers in 😉

#2 – stop met eten…

Nee niet helemaal, echter zoveel als je nu eet is waarschijnlijk niet nodig.

Ga je maaltijden wat inperken. Eet gewoon geen suiker meer en ga eens wat groente proberen te eten.

Uiteraard is een compleet nieuw voedingsplan wel een stapje verder, echter je kunt kleine aanpassingen gewoon makkelijk doorvoeren. Aanpassingen waar je geen wetenschapper voor hoeft te zijn om die te bedenken;

  • Stoppen met suiker
  • Stoppen met alcohol
  • Meer groente
  • Meer eiwitten
  • Niet heel de dag door snacken

#3 – move!

Ga bewegen! Ja dat is iets anders dan tip #1 waarbij ik je adviseerde om te gaan trainen.

Bewegen is essentieel. Nog leuker gezegd, ik heb laatst 5 dagen doorgebracht in Spanje met 12 deelnemers en zij waren allemaal gemiddeld 3,7 kg afgevallen met simpelweg alleen maar wandelen.

Kun je nagaan als we daar nog wat kettlebell swingetjes uit hadden gegooid.

P.s. we gaan binnenkort weer een retreat doen, misschien wat voor jou

>>> bekijk hier de data van onze retreats op de site van La Villa Verde

#4 – get cold…

Hou je vast, ik ga je nu wat vertellen wat je misschien weleens doet laten tollen op je benen. Je kunt afvallen zonder ook maar een gewicht aan te raken. Afvallen door niks aan je voeding te doen.

Koude 😉

Ja echt waar. Het herstellen van je thermoregulatie verhoogt je BMR…

Oke, even wachten, thermoregulatie en BMR…

Je BMR is de energie die je nodig hebt gedurende de gehele dag als je niks zou doen. Dit betekend dus dat des te hoger dit getal, des te minder kans op overeten je hebt.

Voor thermoregulatie heeft je lichaam zo ontiegelijk veel energie nodig, dat het herstellen van dit mechanisme wonderen doet. Hoe doe je dat?

Ga onder de koude douche staan!

Ik hoor het mezelf zeggen en jou denken… Dat ga ik mooi niet doen, echter is dit wel een van de sterkste methodes om je lichaam fitter te krijgen. Denk er eens over na.

#5 – slaap jezelf slank

Nog zo’n geweldige die niet veel mensen weten. Ga eens wat meer slapen.

Mocht je problemen ervaren met slaap, dan kun je op dit moment niks anders doen dan deze tip beamen en bevestigen dat slaap mega veel doet met je lichaam.

Je bioritme is zeer belangrijk. Het is daarnaast ook een te groot onderwerp om hier even te bespreken. het volgende kun je wel doen.

  • Ga slapen voor 21:30 uur
  • Sta op voor 06:30 uur
  • Na 17:00 uur geen kunstlicht meer met name de telefoon en laptop
  • Wil je dit wel, gebruik een warm licht filter (F.Lux, gewoon even googlen en je ziet hem)
  • Geen koffie na 12:00 uur

Bio ritme

#6 – ga ze allemaal eens proberen

Ben je een informatie zuiger of een doener?

Je hebt nu 5 krachtige tools. Ik denk zelfs de 5 meest krachtigste tools die wij de afgelopen jaren hebben gevonden en waar we onze personal training trajecten op hebben gebaseerd.

5 tips die je veel uitgebreider kunt aanleren, echter deze simpele basis is voldoende om je leefstijl drastisch aan te passen naar gezond!

Ik stel voor dat je deze tips 10 weken gaat proberen en dan een berichtje stuurt hoe het is verlopen.

Mocht je hulp nodig hebben, neem dan gerust contact op voor een intake gesprek. Hier vertel ik of een van mijn collega’s je graag hoe wij je leefstijl aan kunnen passen.

>>> vraag hem hier aan – gratis en vrijblijvend

Succes!
Jan Willem
Personal trainer

Wees sociaal en deel deze content!