Wees sociaal en deel deze content!

Een paar trucjes die je echt moet weten om de overgang door de komen

Opvliegers, gewicht aankomen en moodswings behoren officieel tot het verleden…

Zeg gedag tegen de bijkomstigheden van de overgang met een paar simpele leefstijl trucjes, want zo mag je ze best noemen.

Leefstijl trucjes die ik niet zelf heb bedacht, echter wel al jarenlang toepas bij deelnemers die in de overgang zitten.

Ik kan je verzekeren dat als je deze dingen vanaf vandaag toe gaat passen, je drastische verbeteringen gaat merken bij de veelvoorkomende overgangsklachten zoals;

  • Opgeblazen gevoel
  • Gewicht aankomen
  • Lage zelfwaarde
  • Slapeloze nachten
  • Moodswings

Hou je vast, hier komen ze.

Ga sporten

Ja serieus, dit is echt een van die makkelijke trucjes die ik je beloofde.

Het probleem die de overgangsklachten veroorzaakt, is een teveel aan energie in het lichaam. In dit webinar geef ik je alle ins en outs van dit principe.

Het sporten is een perfecte manier om deze energie kwijt te raken. Gewoon meerdere malen per week lekker trainen bij bv een HIIT training of een bootcamp sessie.

Vergis je niet in de kracht van dit trucje, hij is echt heel sterk. Wat je niet moet vergeten is dat je het wel regelmatig moet doen. Als je mij serieus vraagt hoe vaak, dan zeg ik minimaal 4 keer per week.

Ga minder vaak eten!

Ja echt waar, weer zo’n krachtige tool om in te mogen pakken.

Minder vaak eten is een bewezen techniek om de overgangsklachten te verminderen. Ga proberen je frequentie te verlagen naar maximaal 2 a 3 keer per dag.

Heftig? Nee helemaal niet. Intermittent fasting is dé manier om veel leefstijl problemen aan te pakken, zo ook de overgang perikelen.

Ga minder vaak eten

Zonder al teveel in detail te treden wat je dan moet eten, dat geef ik je in deze “mini cursus” al, heb ik één trucje voor je m.b.t. voeding en eten.

Ga minder vaak eten!

Ja echt waar, weer zo’n krachtige tool om in te mogen pakken.

Minder vaak eten is een bewezen techniek om de overgangsklachten te verminderen. Ga proberen je frequentie te verlagen naar maximaal 2 a 3 keer per dag.

Heftig? Nee helemaal niet. Intermittent fasting is dé manier om veel leefstijl problemen aan te pakken, zo ook de overgang perikelen.

Accepteren

Iets minder makkelijk voor je misschien, maar het accepteren dat het er is en dat het bestaat is een grote stap.

Net als een moeder moet accepteren dat haar lichaam anders is dan voor de bevalling, zal een vrouw die in de overgang raakt moeten accepteren dat dit een natuurlijk proces is.

In de wetenschap praat men over de zogenaamde “grandmother hypothesis” waarin beschreven wordt dat de overgang/menopauze een essentieel iets is. Het zorgt ervoor dat de vrouw in kwestie geen kinderen meer kan krijgen zodat ze voor haar eigen kind maar vooral het nageslacht van haar kind kan zorgen.

Een hypothese die evolutionair behoorlijk dichtgetimmerd is.

Hoe je het ook bekijkt, het is er. Je hoeft echter niet met alle rompslomp te leven. Pas deze tips gewoon toe.

Schakel iemand in

Misschien wel heel cliché, echter als je op dit moment niet in je systeem hebt zitten om vaker te gaan bewegen, intensief te gaan bewegen en anders te gaan eten, is het misschien wel eens slim om een coach in te schakelen.

Deze vind je over het algemeen in een sportschool bij je in de buurt, online of in de personal training gyms (zoals Bewust-Fit).

Het is geen schande om een korte periode een trainer in te schakelen en het kan je weleens die laatste zet geven om je leefstijl aan te passen.

Op 20 mei komt dit webinar online en is gratis. De eerste kijkers krijgen tevens een supergaaf voorstel om deel te nemen aan een online coaching groep speciaal gericht op de overgang.

Wees sociaal en deel deze content!

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!