Home » Groepslessen » HIIT training Papendrecht » Welke oefeningen gebruiken jullie bij de HIIT training?

Welke oefeningen gebruiken we bij de HIIT training

Een veel gestelde vraag die we krijgen aan de telefoon en in de mail…

Welke oefeningen doen jullie en kan ik daar dan wel aan meedoen?

Net als bij de circuittraining, gebruiken we veel vrije oefeningen bij de HIIT training.

Dit is een zeer grote “pool” aan oefeningen, onmogelijk om deze allemaal op te noemen.

Volgens ons zijn dat er meer dan 1.000

Is het dan wel iets voor mij?

Voordeel hiervan is dat iedereen, ook mensen met een blessure, makkelijk mee kunnen doen vanwege de variatie.

Om je toch een impressie te geven, hierbij een lijst met de 10 meest voorkomende oefeningen of oefening groepen die we gebruiken.

Kettlebell oefeningen

De kettlebell is een ijzeren kogel, meer niet.

Toen Jan-Willem in 2009 begon met Bewust-Fit, was deze kogel nog zeer onbekend in de fitness wereld. Nu in 2018 is het een niet te missen attribuut in de sportschool.

Zo gebruiken we veel de kettlebell swing, clean, squat, press and get up.

Bewust-Fit today at the gym 15 februari 2

Squat

De squat is een oefening waarbij je door je knieën buigt.

Voor veel mensen is dit al een uitdaging, echter moet je niet vergeten dat de squat een van de meest natuurlijke bewegingen is om uit te voeren.

De squat doen we met een gewicht in je nek, oftewel een barbell.

Niet schrikken, dit is gewoon een ijzeren stang die 15 of 20 kg weegt. Als je het zwaarder wilt maken kun je hier gewichten aan doen.

Dead lift

Een beetje rare naam, maar als je erover nadenkt, klopt die wel. Het optillen van een dood gewicht van de vloer, deadlift.

Een geweldige oefening voor de strekkende keten van je lichaam, oftewel je hamstring, bil en rugspieren.

Tevens een zeer groot probleemgebied bij de zittende mens. In combinatie met de squat is dit een geweldig protocol.

Shoulder press

Weer met het gewicht van de barbell, alleen nu drukken we deze boven ons hoofd de lucht in.

Het strekken van de armen dus. Geweldig om de armkracht te verbeteren en schouderklachten tegen te gaan.

The daily move 26 januari bewust fit personal training (2)

Eigen lichaamsgewicht oefeningen

Deze mogen niet ontbreken.

Je kunt hier denken aan de push up, de squat zonder gewicht, de sit ups, plank maar ook de burpee.

Het controleren van je eigen lichaamsgewicht is een van de belangrijkste punten volgens onze coaches. Balans, mobiliteit en kracht.

Springoefeningen

Sprongkracht kan je grootste vriend worden als je problemen ondervindt met rugklachten, niet fit zijn of obesitas.

We gebruiken veel springoefeningen, van jump squat tot boxjump en side shuffles.

Geen zorgen, de hoogte wordt aangepast naar ieders niveau.

De meest voorkomende oefeningen bij de circuittraining.

Deze oefeningen combineren we met nog honderden andere oefeningen tot een gave training.

Vooral in de workout van de dag, die elke dag anders is, stellen we leuke circuits samen met allemaal verschillende oefeningen en herhaling aantallen.

We hopen dat je een kleine indruk hebt gekregen van onze circuittraining.

Bekijk hier de 9 redenen waarom HIIT training iets voor jou is

Als je mee wilt komen doen, dan kan dat!

Je kunt gewoon een proefles aanvragen die gratis en vrijblijvend is. 

>>> vraag jouw gratis proefles aan

>