Heb je dit jaar ook weer de goede voornemens op gesteld? Of ben je al gewoon gelijk begonnen toen je dacht dat het beter moest? Lukt het je nog niet helemaal en kun je wel wat hulp gebruiken? Hier 10 tips die je misschien helpen bij jouw weg naar de resultaten die je wilt.

 

1. Realistische doelstelling

Te veel gevraagde doelstellingen zullen je niet helpen om resultaten te halen.. Het gaat je tegen werken omdat je het niet haalt in de tijd die je wilt. Omdat dit simpel weg niet realistisch is, je kunt geen 10 kilo afvallen in 2 dagen, een marathon rennen zonder ooit hardgelopen te hebben. Stel een realistische doelstelling voor jezelf die je motivatie geeft om te trainen / gezond te leven!

 

2. Maak een afspraak met je zelf om te trainen!

Als je een afspraak met je baas voor een werkoverleg, mis je die dan? Nee dat zou je baas niet erg leuk vinden denk ik. Maak ook zo’n afspraak met jezelf! Geen smoesjes die je tegen houden om te gaan trainen als je een keer geen zin hebt. Gewoon gaan en achteraf denken; Yes! Dat heb ik weer goed gedaan!

 

3. Wees blij met elke (ook kleine) vooruitgang.

Ook de kleine kilo’tjes, minder spierpijn na de training, een zwaarder gewicht kunnen, of meer herhalingen in 60 seconden maken dan eerst zijn een waardering waard!

‘Appreciate the small improvements you’re making, because without them, the big improvements won’t happen’

 

4. Varieer je trainingen!

Wil je werken aan een bepaalde doelstelling en doe je een vast schema? Doe deze dan niet langer dan 4 a 5 weken, je lichaam gaat er dan aan wennen en hij gaat vervelen. Zoek dan weer een nieuwe uitdaging voor de volgende 4 a 5 weken! Ga tussen door een keer hardlopen of juist kracht training doen!

 

5. Don’t expect perfect results if you don’t give 100% to it!

Zodra jij niet alles inzet om jouw resultaten en doelen te halen, kun je ook niet verwachten dat je deze resultaten gaat zien! Zet je volledig in en houd dit vol!

 

6. Gezonde voeding is de basis voor het behalen van resultaten.

Goede energie is nodig om te werken, te trainen .. eigenlijk voor alles! Je moet wel die goede energie binnen krijgen, eet dus gezond. Optimale energie haal je uit veel groentes en fruit, zet dus die pakjes en blikken uit de kast en verwissel ze voor vers eten!

 

7. Beweeg ook als je niet traint!

Elke dag volluit trainen zal ik je niet aanraden, elke dag bewegen wel! Je zit al genoeg op een dag (in de auto, achter je computer, tijdens eten) Dus elk stukje beweging die je extra mee kunt pakken brengt voordelen met zich mee! Pak de trap in plaats van de lift, maak een wandeling tijdens de lunch pauze en ga is op de fiets naar de supermarkt van een paar straten verderop.

 

8. Daag je zelf uit!

Nieuw jaar, nieuwe uitdagingen! Al weken vast op het zelfde gewicht maar je durft maar niet zwaarder te gaan? Gewoon doen! Let op je techniek en blijf de oefening goed uitvoeren en je zult zien dat dit resultaat gaat geven.

 

9. Focus jezelf tijdens de training.

Laat je tijdens de training niet afleiden door die ene roddel die je hoort naast je, het gepuf van degene voor je of iemand die lijkt te smokkelen! Richt je op jezelf, je traint immers ook om je eigen resultaten te halen toch?

 

10. Last but not least! Never quit.

Het klinkt cliche om te zeggen dat je niet moet opgeven, maar toch zeg ik het! Stop niet als het even moeilijk word, als je denkt dat er geen vooruitgang is of als je het druk krijgt op je werk. Probeer altijd weer een motivatie punt te zoeken om te gaan trainen of om goed gezond te eten. Het zal je uiteindelijk belonen!

 

Op zoek naar persoonlijke begeleiding? Mail gerust voor meer informatie over onze Personal training of Small group training!

Een gezond en sportief 2015 toegewenst!

>